Lif Kacang Manis

Welkom terug...

Na een jaar weg te zijn geweest uit KL, stap ik lekker vrolijk in de lift van mijn nieuwe appartement. Een dame komt erbij, ik vermoed een torengenoot. Met mijn enthousiasme begin ik een gesprek.

Ik: “Hello are you also living here? I am new here and my name is Esmée, so nice to meet you!
Zij: “No, me visit friend, me not living here. Where you from?
Ik: “Oh how nice, I am from the Netherlands, Holland.
Waarop zij heel verbaasd riep: “Holland? You Dutch? No, no!

Huh? Dacht ik, hoezo no, no, misschien begrijpt ze me niet en dus zei ik heel rustig in ook gebrekkig Engels in de hoop dat ze mij begreep: “Yes, yes, me Dutch.
Haar ogen werden supergroot en ze riep uit: “NO CAN, YOU CHINESE!

Wat  krijgen we nou weer dacht ik, dus ik zei: “No, no, no, me not Chinese, me Dutch with Indonesian blood, me, me Indo, you know, Indo?
Ze viel nu bijna om van verbazing en zei: “No, no can not be you-not-Indian. You Chinese, you mistake. You Chinese MIX!!!

Inmiddels waren mijn ogen nu supergroot en was de lift al bijna waar ik moest zijn. Ik realiseerde me dat ik dit gesprek niet zo snel ging winnen. Dus ik zei maar: “Yes, yes, yes, I see.
Waarop zij trots afsloot met: “Yes, you see, now you know too. You Chinese mix. Bye!

Ze stapte de lift uit, mij verbijsterend achterlatend met deze interessante twist in mijn roots. Welkom terug! 


Comments