BB&L verzorgt ‘hassle free’ autoverhuur bij aankomst in Nederland

Tekst: Trui Knijnenburg

BB&L verzorgt ‘hassle free’ autoverhuur bij aankomst in Nederland

Deze BB&L service wordt zowel voor Amsterdam en Eindhoven luchthavens geboden. In een gesprek met Jan Scharrenberg, verantwoordelijk voor onder andere de sponsorcontracten, krijgen we wat meer inzicht in het bedrijf zelf.

Waar je bij andere autoverhuurbedrijven al snel aardig wat tijd kwijt bent bij de afhandeling, gaat alles bij BB&L gemakkelijk en heel snel. Bij aankomst op Schiphol staat een werknemer bij de aankomsthal op je te wachten en samen loop je meteen door naar de auto die voor Schiphol staat geparkeerd. Bij vertrek laat je de auto achter bij de vertrekhal alwaar een werknemer alles heel snel afhandelt. Ik noem het ‘hassle free’ huren.
 

Kan je een korte introductie geven van jezelf en wat je rol is bij BB&L?

Mijn naam is Jan Scharrenberg (26) geboren in Deventer (aanrader om eens te bezoeken wanneer u in Nederland bent) Ik woon sinds 2015 door mijn studie in onze hoofdstad Amsterdam. Sinds mijn 16e werk ik al in de automobielbranche. Begonnen met het wassen van auto’s in een oldtimer garage als bijbaan en nu als Brand Manager bij BB&L. Ik werk nu bijna een jaar bij BB&L op de afdeling marketing. Daarbij zit ook de verantwoordelijkheid voor samenwerkingen met Nederlandse verenigingen. Ik ben veel in contact met Nederlandse expats en ambassades. Het is erg dynamisch en door dit werk kom ik met veel interessante mensen in contact!

Kan je iets meer vertellen over de historie van het bedrijf?

BB&L Car Rental is in 1983 opgericht door Raf de Boer in Breda (zie polaroid). Destijds was de naam nog Second Hand Car Rental met slechts drie auto’s in het wagenpark. De Boer is de eerste B in de naam BB&L de tweede B staat voor Cees van den Burg en de L voor Leenders.
Al vroeg in het begin kwam de connectie met Nederlandse expats omdat er voornamelijk ambassadeurs bij BB&L huurden. De vraag kwam of BB&L ook auto’s kon afleveren vanaf Schiphol omdat daar alle ambassadeurs aankwamen. Inmiddels was het wagenpark gegroeid naar circa 100 auto’s. In 2000 is BB&L verhuisd naar de locatie waar we tot op de dag van vandaag nog steeds actief zijn namelijk Hoofddorp. 

Wat is de status quo van het huidige bedrijf?

Inmiddels zijn we gegroeid naar 20 medewerkers en gemiddeld 500 rijdende auto’s. BB&L heeft in die 27 jaar altijd dezelfde no-nonsense mentaliteit aangehouden, en we hebben de motivatie om dat ook aan te blijven houden. Dus voorlopig geen kilometerheffing, prijsfluctuaties, hoog eigen risico, bijbetalen voor gps, enz.
 

Wat is het profiel van je klanten?

In het voorjaar van 2019 hebben we een onderzoek opgezet om meer te weten te komen over onze klanten. Hier kwam vooral uit dat onze klanten erg ondernemend zijn, grootst gedeelte tussen de 55-64 jaar oud is en de populairste vereniging NLV Maleisië is! We zien vaak klanten die al jarenlang bij BB&L huren, dat doet ons altijd goed, erg loyaal dus!

Wat zijn de toekomstplannen?

Zoals net vermeld houden wij uiteraard onze huurvoorwaarden. Op het gebied van duurzame mobiliteit streeft BB&L naar een zo min mogelijk vervuilend wagenpark. Dit wordt gedaan door middel van het inzetten van hybride-auto’s en het verminderen van dieselwagens. Het wagenpark bestaat ook uit jonge auto’s met weinig uitstoot en weinig verbruik.

Wat voor tips kan je onze leden/lezers geven bij de huur van een auto bij jullie?

Vooral tijdens de feestdagen en zomervakantie kan het voorkomen dat we volgeboekt zijn. De tip is ook om vroeg te boeken zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan. Mocht er iets veranderen aan uw situatie, bij ons kunt u altijd gratis annuleren of de huur gratis verkorten of verlengen. Doordat wij het hele jaar door dezelfde prijzen hanteren maakt het niet uit wanneer u een reservering maakt.

Bij het vergelijken van verschillende verhuurmaatschappijen is het belangrijk om ook te weten wat u in totaal moet betalen. Ik hoor vaak dat autoverhuurbedrijven met zeer scherpe prijzen adverteren, maar wanneer u bij de kassa staat komen er opeens diverse kosten bij zoals GPS-toeslag, Schiphol fee, eigen risico vermindering, extra bestuurder fee en ga zo maar door.  Omdat BB&L altijd met een all-in prijs werkt wordt u nooit extra belast.
  

Zijn er nog andere zaken die je aan ons kwijt wilt?

Omdat ik met veel Nederlandse expats in gesprek ben, heeft BB&L een pagina opgericht genaamd ‘Voor expats, door expats’ waarbij iedere expat zijn of haar artikel kan schrijven over het land waarin je woont. Ik zoek nog expats die het leuk vinden om een artikel te schrijven. Aanmelden kan via mijn email j.scharrenberg@bblcarrental.nl


Comments