Verse Stroopwafel Maleisie

Mijn achternaam is Chen, mijn vrienden noemen mij Yugin of Eugene.

Hoe ben ik hier terecht gekomen?

Ik kwam naar Maleisië zomer 2008. Ik was net getrouwd en mijn vrouw en ik hebben besloten om ons avontuur en geluk hier in Maleisië te zoeken.


Waarom Stroopwafels?

Ik probeerde als eerste vanuit mn eigen keuken de bekende Hollandse Kroket en Bitterballen te maken. Dat lukte best aardig en ik kreeg daarmee de smaak te pakken om lekker de handen uit de mouwen te steken en gewoon aan de slag te gaan. Ik kreeg regelmatige bestellingen van vrienden en collega's. Maar helaas was dat niet mijn passie en liet ik het daarna gewoon net zo snel weer los. Dus was ik weer op zoek om iets anders te doen.

Ondertussen kreeg ik met regelmaat bezoek uit Nederland. Vrienden of Familie, en goedhartig als ze waren vroeg altijd een klein boodschappenlijstje te maken van wat we allemaal wel niet missen van de AH of HEMA.

En altijd zat daar een assortiment DROP en allerlei koeken(roze/appel) en diverse kaasjes of Speculaas, noem het maar op en het stond in de boodschappenlijstje. En Stroopwafels niet te vergeten moeten erbij want iedereen wilde wel een pak hebben hier en ik geef ze groot gelijk. Veel te lekker!


Dus Ik dacht waarom maak ik niet mijn eigen voorraad aan Stroopwafels?

Dus ben ik direct op onderzoek uit gegaan. Ik heb nog nooit een Stroopwafel gemaakt voorheen. Eten van Stroopwafel kan iedereen, maar maken vergeet dat maar.
Ik was als een bezetene en zocht naar elk beschikbaar recept online die ik maar kon vinden. Maar telkens stootte ik mij tegen het hoofd want ieder recept heb je Stroop nodig en hoe maak je Stroop, ja dat is een ander onderwerp die ik je zal besparen.

Kortom ik kwam tot de conclusie, Ik moet terug naar Nederland om een snelcursus te volgen voor StroopwafelBakker.

In zomer 2017 gingen we met de hele gezin op vakantie terug naar Nederland. Het waren twee heerlijke weken. Het was echt Toppie! We hebben ons allen zeer vermaakt. En ik heb een afspraak gemaakt voor een Cursus Stroopwafel Bakken bij Van de Meester Dirk van Okhuijsen en met succes afgerond. 

Ondertussen Ik heb een tal van kantoor jobs gedaan in de loop der jaren dat ik hier ben gaan wonen. Maar ik vond het uiteindelijk allemaal op niks uitlopen. Totdat ik in November 2020 eindelijk de knoop heb doorgehakt en besloot om als zelfstandig ondernemer verder te gaan met het fulltime tijd besteed aan mijn droom om echte Verse Hollandse Stroopwafels groot te maken en er is geen betere plek dan Maleisië! Plus mijn Nederlandse vrienden zullen mij enorm gaan missen als er ineens geen Verse Stroopwafels meer besteld kan worden.

Welke Stroopwafels maak ik allemaal?

Ik heb wel 5 smaken in drie maten: Konings Wafel, Gewoon & Mini:
Classic Stroopwafel 
Espresso
Chocolade
Ananas
Mokka


Ook belangrijk is dat alle Stroopwafels op bestelling gemaakt worden. Voordeel is immers dat je dan weet dat het altijd VERS gemaakt wordt. 
De bedoeling is dat kwalitatief geen betere product is dan de mijne en dat het allemaal gemaakt wordt met natuurlijke ingrediënten zonder kleurstoffen of conservering.


Voordat de pandemie uitbrak heb ik op diverse evenementen gestaan met voorgebakken Stroopwafels of live staan te bakken. Ook heb ik bestellingen binnen gekregen voor Stroopwafel als kado voor bedrijfs feesten. Alle verkopen doe ik momenteel nog of WhatsApp & Facebook & Instagram account @versestroopwafel2019 

Als er mensen zijn die mij graag willen contacteren voor eventueel bestellingen kan dat op 
+60 012 698 1861 op stuur een email naar: versestroopwafel19@outlook.com 

Ik hoop dat jullie mij een beetje beter heb leren kennen doordat ik dit artikel heb geschreven en dat ik jullie allemaal een keer de Beste Hollandse Stroopwafels kan laten proeven vanuit Maleisië! 

Vriendelijk groet,

Yugin


Comments