Bent u al geregistreerd bij de ambassade?
Veel Nederlanders in
Maleisië denken ingeschreven te staan bij de ambassade. Maar is dit wel echt
zo? En wat houdt dit in? Welk doel heeft het aanmelden voor de Informatieservice?
Indien u in de laatste
paar maanden geen berichtgeving van de ambassade per mail heeft ontvangen (bijvoorbeeld
het reisadvies of de brief van de ambassadeur aan alle Nederlanders), dan bent
u niet ingeschreven of dient u uw inschrijving te updaten.
De Informatieservice is
het officiële communicatiekanaal van de ambassade. Bij een (dreigende) crisis
zal via dit medium worden gecommuniceerd. Recente gebeurtenissen in Afghanistan
en Oekraïne onderstrepen het belang van aanmelding bij de ambassade.
De Informatieservice is
echter ook het communicatiekanaal voor andere uitnodigingen, zoals recent voor
de pop-up ambassade in Penang of binnenkort voor de dodenherdenking op 4 mei.
Wat is het verschil
tussen aanmelden en aanmelden + registratie?
Er zijn 3 opties:
1. Aanmelden
2. Aanmelden + registratie bij de ambassade
3. Groep aanmelden
De optie ‘aanmelden’ is bedoeld voor alle Nederlanders
die geïnteresseerd zijn in de veiligheidssituatie in het buitenland.
Bij aanmelding zult u de volgende berichtgeving
ontvangen:
• Automatische e-mailupdates van gewijzigde reisadviezen
van Maleisië.
• Bij achterlaten telefoonnummer, sms-berichten bij
(dreigende) crisis in Maleisië.
• Eventueel aanvullende e-mailberichten over (dreigende)
crisis in Maleisië.
De optie ‘Aanmelden + registratie bij de ambassade’ is bedoeld voor alle
Nederlanders die geïnteresseerd zijn in de veiligheidssituatie in het
buitenland, met name de groep die voor langere tijd in het buitenland verblijft
of naar een hoog-risico land reist.
Bij registratie ontvangt u naast de bovengenoemde
berichtgeving ook aanvullende berichten over evenementen en consulaire
dienstverlening, zoals een ‘pop-up ambassade’. Zien wij uw
aanmelding tegemoet?
Meld u nu aan! - Informatieservice Buitenlandse Zaken
(nederlandwereldwijd.nl)
Comments
Post a Comment