The Bubble in Langkawi

 The bubble in Langkawi


Op 30 november 2021 kreeg ik een whatsapp bericht van Marcus, m'n broer uit Maleisië. 'Broer, de KLM ticket die Fabienne heeft gewonnen mogen we omzetten naar Amsterdam-Kuala Lumpur-Amsterdam. Heb jij zin? Maar dan moeten we deze ochtend je gegevens binnen hebben om het om te boeken. En de reis moet voor april 2022 plaatsvinden.' Verrast door dit bericht moest ik schakelen. Er stond al een vakantie naar Berlijn in maart en ja, kan ik van het werk nog vrij krijgen. Na heen en weer gebel waren er nog 8 dagen vrij begin maart. Ik berichtte terug: 'Doen Marcus.' Ik vond het wel spannend want Corona was nog niet opgewaardeerd tot de Omikron variant. Ik werk in de zorg en gingen heel zorgvuldig om om geen besmettingen te krijgen. Tevens ging ik er vanuit dat de reis niet door zou gaan omdat Maleisië nog pot en pot dicht zat. De tickets kwamen snel binnen. Op 9 februari appt m'n broer: 'Je kan komen maar eerst 7 dagen in quarantaine op Langkawi. Ze noemen dat 'the Bubble.' Alleen dan heb je nog 1 dag om te zien waar wij al 5 jaar met plezier wonen.' Okay, vraag jij aan het reisbureau of de terugvlucht 2 dagen later kan en dan vraag ik of een collega mijn dienst over kan nemen.' Nadat dit akkoord werd bevonden kwam de KLM dat die uitgestelde terugvlucht gecanceld is en 2 dagen later is. Zat ik weer met een andere dienst die ik niet aan een collega kwijt kon. Gelukkig werkte mijn leidinggevende op 21 februari mee en de dienst werd uitgezet bij het uitzendbureau. Ik kon gaan.... Mits de PCR test negatief was 24 uur voor de vlucht en dat was die. 27 februari bij aankomst op het vliegveld van Kuala Lumpur moest ik weer een PCR test doen en gelukkig was die ook negatief. Ik mocht met Marcus en Fabienne mee naar Langkawi. Wat een mooi eiland! Ik heb daar 7 dagen mogen genieten van een top hotel Casa del Mar in Pantai Cenang met een prachtig strand en zee voor de kamer. Wat heb ik genoten van de diversiteit in landschap. Verder veel groen met mooie bloemen. En overal lekker eten met altijd een vriendelijke bediening. De liefde van de bereiding proefde je gewoon. Een paar licht puntjes: Mat Cincang Mountain te bereiken met de kabelbaan, de mangrove tour in Kilim Geoforest Park en een Chinese en een Thaise boeddhistische tempel.
Na elke dag negatief getest te zijn mocht ik verder reizen naar Kuala Lumpur. KL is even een omschakeling t.a.v. Langkawi maar zeer de moeite waard. Na een fitness lesje met een privé instructor liet Marcus mij de Batu Caves met zijn 272 traptreden betreden. Waar ik spierpijn van had de volgende morgen kon ik niet zeggen. Ik had nog niet zo goed hoogte van KL gekregen. Wat vond ik ervan? Wel van bovenaf want op de Heli Rooftop Bar was het prachtig. Op de laatste dag kreeg ik een beter mooi beeld van KL via de tour Mike Bikes (cycling with a smile). Wat een aanrader voor het rustig flaneren op de fiets door mooie plekken van KL waar ik anders nooit was gekomen. In de avond zat ik weer met een allerlaatste negatieve PCR test in het vliegtuig terug naar Nederland na te genieten van Langkawi en KL. Ik begrijp nu dat mijn broer en schoonzus daar al 5 jaar met plezier wonen en werken. Fantastisch ervaring en bedankt daarvoor lieve mensen van Maleisië. En natuurlijk de Nederlandse vereniging + KLM die mij gratis het vliegticket hebben gegeven.

Mooie groet,
Jan Sterk







Comments